​در تهران چی می‌گذره؟

داستان پیاده از ابتدا؛

پیاده در سال ۹۴ فعالیتش رو با هدف ایجاد رابطه‌ای مثبت و پویا بین شهر تهران و شهروندانش شروع کرد. از همون زمان ما به معرفی مکان‌ها و رویدادهای جذاب شهر بر روی صفحۀ اینستاگرام پیاده پرداختیم تا شهروندها رو از آنچه در شهر در جریان بود با خبر کنیم. این یه دعوت بود برای ارتباط و کنش بیشتر با شهر. در اون زمان، پیاده‌چی‌هایی داشتیم که در سطح شهر به گشت‌وگذار می‌پرداختن و با توجه به علایق و تخصصی که داشتن، از مکان‌ها، رویدادها و دیدنی‌های شهر، گزارش تهیه می‌کردن.

​​​​​​​










​​​​​​​









​​​​​​
​​​
​پس از ۲ سال پیاده اپلیکیشن مکان‌محور خودش رو منتشر کرد و در تلاش بود تا در راستای هوشمندسازی شهر قدم برداره. بعد از گذشت دو سال، پیاده تغییراتی در مسیر خودش داد و در پاییز ۹۸، پلتفرم «فروش تجربه‌» جایگزین فعالیت قبلی شد و اپلیکیشن و وبسایت پیاده، تبدیل به مکانی برای خرید و فروش تجربه‌های شهری جذاب و تفریحی شد.















​​​​​​​




در همون زمان‌ها بود که نه تنها پیاده، بلکه کل کشور و بعد کل دنیا، چالش‌های متفاوتی رو تجربه کردن که همه‌گیری کرونا، فراگیرترینِ اون چالش‌ها بود، که در نهایت منجر به توقف کامل سرویس اپلیکیشن و وب‌سایت پیاده شد...
​​​​​​​

​​​​اما از تابستان 99، پیاده با تمرکزی ویژه که روی طراحی مدلی محتوایی خودش گذاشت، به عنوان یک رسانۀ شهری، فعالیتش رو همراه با جامعۀ مخاطب‌های شبکه‌های اجتماعی خودش به عنوان یک «رسانه شهری» از سرگرفت.

امروز که به سال‌های گذشته نگاه می‌کنیم، به فراز و فرودهای مسیری که طی کردیم، با افتخار و خوشحالی نگاه می‌کنیم؛ چون تونستیم در ایجاد رابطه بین شهر و شهروندان تهران نقش ایفا کنیم و جامعه‌ای از پیاده‌ای‌ها رو کنار هم بیاریم که  شهروندانی آگاه، دغدغه‌مند و کنجکاو نسبت به اتفاقات شهر هستند؛ جامعه‌ای که به شهر حس عشق و تعلق داره و نسبت بهش احساس مسئولیت می‌کنه.

در تمامی این سال‌ها با نهادها، کسب‌وکارها، چهره‌ها و برندهای شهری بسیاری همکاری و همراهی کردیم تا به سهم خودمون و با منابع و فرصت‌هایی که داشتیم به رونق کسب‌وکارها، آگاهی بخشی نسبت به دیدگاه فعالین شهر و اثربخشی نهادهای شهری کمکی کرده باشیم. برای ما مهم بوده و هست که همه ما به عنوان شهروند یک کلان‌شهر 14 میلیون نفره، بتونیم از شهرمون استفاده کنیم و سبک زندگی شهری خودمون رو داشته‌ باشیم.

الان، با دانش و تجربه‌ای که در این شش سال به دست آوردیم، متوجه شدیم که مسئله این روزهای شهروند تهرانی، آشنا نبودن با شهر و نداشتن احساس تعلق نیست، بلکه «ارتباط مسئولانه»، دغدغه شهروندان پیشرو تهرانه. از این رو، ما تصمیم گرفتیم تا تاکید و تمرکز بیشتری روی افزایش آگاهی مخاطبانمان بگذاریم تا با هم، به عنوان یک جامعۀ شهری، بتونیم مسئولانه‌تر در شهر و کشور و کره زمین زندگی کنیم.

ما مطمئنیم که فعالیت پیاده هیچوقت متوقف نخواهد شد، چرا که ما به توانمندی جوامع شهری، باوری عمیق داریم و می‌دونیم مهم نیست چالش چی باشه؛ اون‌ها ازش عبور می‌کنن.

تیم پیاده

تیم پیاده

گزارشگرها و تولیدکنندگان محتوای پیاده، معروف به «پیاده‌چی‌ها»

پیاده در نمایشگاه کتاب 1395؛ بخش رسانه‌های دیجیتال

پیاده در نمایشگاه کتاب 1395؛ بخش رسانه‌های دیجیتال

لنا؛ بنیان‌گذار و رهبر تیم

توضیحات

پیاده‌ای‌ها؛

نیک؛ مدیر هنری

صبا؛

پارسا؛ مدیر اجرایی

نسترن؛

توضیحات

توضیحات

توضیحات

توضیحات

سروش

بهزاد

توضیحات

توضیحات